Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Annica Haglund - 28 februari 2012 22:17

När jag hittar något kuligt virkmönster måste jag bara prova.

Tyvär gör jag oftast bara en av varje,   skåpet svämmar nästan över.

Barnen behövde en ny fönsterlampa den gamla i glas hade redan för länge sedan sett sina bästa dagar!



Så här gjorde jag:

Jag tog trälim & vatten som jag blandade fifty-fifty sänkte ner duken och kramade ur, sedan sträckte jag den över en gammal blomkruka.

Det är lättast att forma den när den är halv torr!

Efter några timmar penslade jag på mera trälim med bara lite vatten i.

Låt torka riktigt!



Tag sedan en mat kniv och lossa duken försiktigt från krukan.

Klipp ett jack där sladden ska igenom högst upp.

Till barn rummet tyckte jag det passade med pärlor, jag använde min limpistol för att få fast dessa.

Sedan trocklade jag igenom sladden och limmade ihop jacket med limpistolen.

Sedan var det bara att hänga upp den!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards